Jeśli chodzi o obrazy w nowoczesnym stylu, chodzi przede wszystkim o to, by stworzyć eleganckie i nieskomplikowane oświadczenie. Prosta ramka o czystym designie sprawia, że Twoje zdjęcia naprawdę lśnią i służą jako centralny punkt Twojej galerii ściennej lub pojedynczej ekspozycji. Aby uzyskać bardziej eklektyczny wygląd, spróbuj wymieszać i dopasować ramki w różnych rozmiarach, aby uzyskać efektowną aranżację, która z pewnością przyciągnie uwagę.
Pierwszym ważnym ruchem we współczesnej fotografii była fotografia prosta (znana również jako naturalizm), która rozpoczęła się około 1904 roku. Ten styl podkreślał prawdziwość tego, co było widziane bez użycia efektów artystycznych lub manipulacji obrazem w ciemni. Fotografowie tacy jak Henry Fox Talbot przyjęli ten styl, ponieważ pomógł on ustanowić medium fotograficzne w kręgach artystycznych, wykorzystując ustalony język i wartości artystyczne.
W latach dwudziestych i czterdziestych XX wieku fotoreportaż był popularny i prowadzony przez fotografów z Farm Security Administration, którzy dokumentowali amerykański kryzys. Ten styl fotografii był często dokumentalnym zapisem tamtych czasów, ale wykorzystywał także kreatywne techniki wizualne w celu ulepszenia zdjęć i opowiedzenia bardziej dynamicznej historii. Na przykład Walker Evans zrobił wspaniałe czarno-białe zdjęcia wiejskiego życia w Ameryce, ale użył miękkiej ostrości, aby stworzyć bardziej senne kompozycje. Ten styl fotografii jest uważany za najwcześniejszą formę fotoreportażu i utorował drogę innym innowacjom, takim jak fotografia dokumentalna, fotografia uliczna i „The Snapshot Aesthetic”.
Po drugiej wojnie światowej zaczęły się międzynarodowe ruchy, takie jak dadaizm i surrealizm, które miały duży wpływ na przełamywanie tradycyjnych granic między różnymi rodzajami sztuki, w tym fotografią. Wynikało to częściowo z faktu, że te formy sztuki były bardziej zaabsorbowane koncepcjami niż estetyką, a zatem mogły odwrócić oczekiwania widzów co do tego, czym powinno być dzieło sztuki, wykorzystując fotografie jako ważny środek wyrazu.